środa, 4 stycznia 2017

Zimowy komplet i kilka słów o...

Kolejna rzecz, która wyszła spod mojego szydełka i była prezentem świątecznym. Ciepły komin i czapka dla mojej bratowej.
Wykonana z bardzo miękkiej i przyjemnej włóczki Lanagold od Alize, mieszanki wełny z akrylem. Chciałam napisać jakiego szydełka użyłam, ale nie zapisałam sobie i nie pamiętam. Wydaje mi się, że to było 6mm na czapkę i 7-8mm na komin. Lubię melanżowe włóczki od Alize za dużą gamę kolorystyczną, fajne zestawienia i to, że w robótce nie układają się w paski, tylko miękko przechodzą jeden w drugi. A do tego przy tej grubości włóczki szybko widać efekt :)

A teraz chwila narzekania.
Mam pomysł na następną dużą robótkę, ale potrzebowałam ciekawego wzoru, a raczej ściegu szydełkowego. W skarbnicy wiedzy jaką jest internet jest tego oczywiście mnóstwo, ale schematy (których jestem fanką) pokazywały głównie ściegi mniej czy bardziej ażurowe, a nie o to mi chodziło. No to w ruch poszły filmiki, których nie lubię i to z każdym oglądaniem coraz bardziej. Może jestem niesprawiedliwa, bo wiele osób z nich korzysta i nie narzeka, ale jest kilka rzeczy, które bardzo mi przeszkadzają. Po pierwsze ja wiem, że do szydełkowania potrzebuję włóczki i odpowiednio dobranego szydełka (ok 2 min filmiku). Łańcuszek, słupki i półsłupki to już dawno umiem robić, chcę wiedzieć jak je połączyć w ciekawy wzór (znowu niepotrzebne przedłużanie filmiku). No i nie potrzebuję podpowiedzi do czego wykorzystać wzór (to mogło by być w opisie filmiku). Ogólnie mówiąc, jeśli filmik trwa dłużej niż 5-7min to nawet nie włączam. A i te krótsze przeważnie przewijam. Bo po co tracić cenne minuty, które można wykorzystać na szydełkowanie :). Fajnie, że są tutoriale dla początkujących, które pokazują od a do z jak zrobić daną rzecz i chwała tym, którzy chcą i potrafią takie filmiki nagrywać (nie usypiając przy tym widza). Ale ja bym chciała zobaczyć tylko jak robi się dany ścieg, a nie całą czapkę. Więcej radości sprawia mi realizacja mojego pomysłu niż odtworzenie gotowca. Nie dotyczy to serwetek, gdzie chętnie korzystam ze schematów (a nie filmików ;)). Ponarzekałam sobie. Jakie macie doświadczenia z filmikami? A może macie jakiś sprawdzony kanał na którym są krótkie i konkretne filmiki?

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam włóczki od Alize, na czele z melanżami :). Piękny komplet, super kolory. Co do filmików to podzielam Twoje zdanie i generalnie z nich nie korzystam. A jeżeli już muszę to też przewijam :). Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny komplet! Bardo podoba mi się ten zastosowany wzorek :) ja jestem fanką włóczek Alize :) a jeżeli chodzi o filmiki, to ja już się pogodziłam z faktem, że niemalże każdy jest nagrywany dla nawet początkujących osób i ja również dużo przewijam, ba! nawet więcej, zapisuję sobie minuty, które mnie interesują, jeżeli danej robótki nie jestem w stanie zakończyć na raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować zapisywanie minut. A co do wzoru... Jeszcze go u mnie zobaczysz ;)

      Usuń
  3. Ja zazwyczaj przewijam, bo też mi szkoda tracić czas. Bardzo ładny komplet :)

    OdpowiedzUsuń