środa, 1 lutego 2017

Komplet zimowy (kolejny)

Chciałabym Wam pokazać kolejny komplet jaki zszedł z mojego szydełka (chyba będę musiała je numerować, bo w planach jest jeszcze jeden...). Tym razem robiony na zamówienie, więc oprócz swoich pomysłów musiałam uwzględnić życzenia znajomej. A efekt końcowy prezentuje się tak

Czapka miała mieć taki kształt, żeby zmieścić pod nią włosy, duuużo włosów. Dostałam wytyczne, że ma być to czapko-beret. Chciałam wykorzystać  wzór, który pojawia się ostatnio we wszystkich moich czapkach, ale nadaje się on tylko do dziergania prostych form. Przy dodawaniu oczek zaczynają się schody. Dlatego wpadłam na pomysł połączenia go ze słupkami reliefowymi, których i tak zamierzałam użyć przy robieniu ściągacza. I wydaje mi się, że wyszło całkiem nieźle
 Dane techniczne: włóczka Drop Delight kolor nr 12, szydełko 3mm na czapkę i 3,5 na komin. Zużyłam 8 motków (50g). Z resztki, która została powstał kwiatek. Komplet na pewno będzie ciepły, bo włóczka zawiera aż 75%wełny, ale z tego powodu też nie polecam na wyroby dla osób wrażliwych i dzieci. Czuć w dotyku, że to wełna ;) Poza tym, nitka nie jest równa na całej długości, ale w robótce tego absolutnie nie widać. Ogólnie pracowało mi się z nią przyjemnie i mimo, że włóczka jest dość cienka robótki przybywało szybko. Ja jestem zadowolona, a co najważniejsze znajoma też :)

Ps. Na blogu mała zmiana, przy postach pojawiły się etykiety. Jeszcze kilka zmian i może w końcu blog będzie wyglądał tak jak bym chciała....

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny komplecik :). Jakoś jeszcze nigdy nic nie robiłam z Dropsa, muszę w końcu kupić i coś wydziergać. Ale niekoniecznie z wełny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam jeszcze z bawełny dropsa ale mam mieszane uczucia.

      Usuń
  2. Ekstra ;)
    Niepowtarzalne ! to jest właśnie w robótkach wszelakich najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń