niedziela, 18 listopada 2018

Zimowy komplet 2018

Witajcie :) Do tej pory wydziergałam kilka zestawów czapka+komin, które można zobaczyć na blogu, a w tym roku po raz pierwszy powstał zestaw czapka+chusta. Szydełkowa chusta "chodziła" za mną od dawna i w końcu się doczekała, a do kompletu powstała czapka. Gotowy zestaw wygląda tak:

 Tradycyjnie kolory z lekka przekłamane, na żywo trochę jaśniejsze

Czapka jest kombinacją słupków reliefowych od przodu i tyłu robótki, natomiast chusta powstała ze wzoru autorstwa Marleny Błaszczyk i link do sklepu z wzorem --> KLIK (Chusta Natalia).




Włóczka Angora Active kolor 848 (zużyłam 2 motki)
Szydełko 5mm (ściągacz w czapce 4mm)
Pierwszy raz miałam w rękach tą włóczkę, chociaż oglądałam ją od dawna. Piękne kolory, wydajna (aż 550m/100g), robótki przybywało szybko, wydawać by się mogło, że same zalety. Ale jest też jeden bardzo poważny minus, a mianowicie prucie.... Koszmar. O ile przy czapce nie miałam problemów (bo nie musiałam nic pruć) tak już przy chuście było gorzej. Ciągle mi coś nie pasowało z ilością oczek przy środkowej części i musiałam pruć i kombinować. Jak już pół chusty było za mną, w końcu znalazłam przyczynę, zgubiłam jeden z początkowych rzędów i cały wzór mi się przesunął.... Dlatego musiałam trochę kombinować, żeby było dobrze, ale dałam radę. Drugi duży problem z pruciem napotkałam, jak okazało się, że chusta jest za duża i postanowiłam spruć ostatnie powtórzenie wzoru. Sprułam jeden rządek i w ruch poszły nożyczki, bo nitka i tak mi się co chwile rwała, więc nie było szans na odzysk włóczki. Być może moje problemy z pruciem tej włóczki wynikały z tego, że za bardzo zaciskam oczka. Mam tendencję do robienia ściśle i trzeba było wziąć większe szydełko A może to po prostu jej urok. Człowiek uczy się przez całe życie, więc mam kolejne doświadczenie na koncie :). W każdym razie komplet dobrze się nosi i  całkiem nieźle grzeje, co mogłam sprawdzić przy dzisiejszych przymrozkach :D

5 komentarzy:

  1. Śliczny komplet w delikatnych kolorach. Tak znam tą włóczkę od tej strony, nie znosi pomyłek ale prace z niej noszą się dobrze. 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Komplet jest śliczny, delikatny, pastelowy. Osobiście bardzo lubię tą włóczkę, chociaż z pruciem jest rzeczywiście kłopot. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, teraz już wiem że nie tylko ja mam z tym problem :-)

      Usuń
  3. Jestem zachwycona czapką! No normalnie moje must have :) i co jeszcze mnie zachwyciło, że wzór nadaje się do włóczki melanżowej, bo nie "zginął" - komplet super Mistrzu :)

    OdpowiedzUsuń